maandag 31 augustus 2015

Samenvatting/interview

Samenvatting/interview.

Deze maand is het 4 jaar geleden dat ik naar de huisarts ben gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Toen begon het. Eerst een routine longonderzoek waar niets uit kwam en dan een standaard bloedonderzoek waarvan de uitslag ons hele leven ondersteboven heeft gegooid.
Om meer van mijn ziekte te weten te komen ben ik direct lid geworden van de MPN stichting (www.mpn-stichting.nl). Myelofibrose is een van de drie ziekten die samen de MPN ziekten vormen. Drie maal per jaar komt er voor de meer dan 1000 leden een blad uit met daarin allerlei wetenswaardigheden en interviews met patiënten. Voor het augustus nummer 2015 zijn Marjolein en ik geïnterviewd. Zelfs als je het zo achter elkaar leest is het haast ongeloofwaardig wat we allemaal hebben meegemaakt, maar het is toch echt zo, zoals trouwe lezers van dit blog kunnen beamen. Omdat dit blog ook veel gelezen wordt door mede MF patiënten wil ik de kop op pagina 2 benadrukken. Dit verhaal hoeft niet iedere MF patiënt te overkomen. We hebben gewoon pech gehad, en natuurlijk ook heel veel geluk dat ik alle complicaties heb overleefd.

Hieronder is het interview te lezen:









Geen opmerkingen:

Een reactie posten