zondag 20 mei 2012

Lopen, fietsen, autorijden en een hersteloperatie

Bijna 3 weken geleden heb ik voor het laatst op het blog geschreven. Er is heel veel gebeurd in de tussentijd. De kracht is teruggekomen en ik kan weer lopen, fietsen en autorijden. Het gedoe met de rollator en rolstoel is achter de rug. De rollator is weer terug naar de eigenaresse van over de 90! Fijn dat de wereld weer groter is geworden.
Toch is nu nog niet alles in orde en zijn er wat vervelende zaken over gebleven. Mede doordat ik van heel ver ben gekomen zijn alle zaken relatief. In mijn nek en wangen is veel littekenweefsel ontstaan waardoor bewegen nog niet soepel gaat en ik nog steeds dagelijks hoofdpijn heb. Ook is er nog een klein stukje huid dat niet genezen wil. Verder heb ik erg veel pijn van mijn "frozen" shoulder. De schouder zit gewoon vast en ik kan mijn arm niet goed optillen. Gelukkig is het met zware pijnstillers wel te doen. De afgelopen weken zijn we hiervoor in het ziekenhuis bij zowel de chirurg als de plastisch chirurg geweest en de conclusie is dat er een hersteloperatie plaats moet vinden. Vrijdag de bevestiging gekregen dat ik medio juni voor een opname van een paar dagen in het UMCU word verwacht. Daarna is het "snijwerk" achter de rug en kan ik weer verder aansterken zodat we na de zomer aan de stamceltransplantatie kunnen beginnen.

Sinds vorige week krijg ik wel weer last van mijn te lage bloedwaarden. Word weer moe en lusteloos. Hetzelfde gevoel als voor de opname, een te laag Hb. Bij de huisarts Hb laten prikken en de waarde is gezakt van 6.5 naar 5.6. Klopt dus wel met het gevoel dat ik heb. Komende vrijdag gaan we voor de 5 wekelijkse controle naar de hematoloog en daarvoor eerst weer bloed prikken. Ben benieuwd. Zal voor de operatie nog wel een bloedtransfusie krijgen.

De thuiszorg komt nog maar 2 keer per week voor de verzorging van mijn (nieuwe) huid op mijn benen en wat kleine wondjes. De rest van de week doen wij de verzorging zelf.

1 opmerking:

  1. Fijn dat de wereld weer in normalere proporties is gekomen. Vervelend dat je nog wel de nodige hinder ondervindt van de verschillende "na-kwaaltjes". Maar zoals je zelf al zegt; je komt van ver. Jammer dat je toch nog een keer extra onder het mes moet, maar het is niet anders. Hopelijk gaat het herstel daarna ook voor je schouder en hoofdpijn snel de goede kant op.
    We duimen er voor!
    Succes weer de komende tijd en ik vind het erg leuk om je nu zo nu en dan op het dorp weer tegen te komen! Dat doet me goed. Hopelijk gaat e.e.a. niet te lang meer lopen, dat lijkt me voor je eigen rust ook niet bevordelijk, maar ik begrijp dat alles op zijn tijd moet gebeuren. Hou je taai weer, en we horen wel wanneer er weer nieuwe ontwikkelingen zijn!
    succes en tot ziens!
    xx ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen