woensdag 8 april 2015

Thuis!

Yes! Goed nieuws, ik ben weer thuis! Gisteren aan het begin van de middag, na een laatste zakje antibiotica, besloten de artsen dat het prima is om thuis verder uit zieken. De nierwaarden zijn sterk verbeterd, en dankzij de codeine en tamiflu is het hoesten minder. Ben wel heel erg slap, maar dat is iedereen die bijna een week met griep op bed gelegen heeft. We hopen zo dat de vermoeidheid verdwijnt met de griepverschijnselen. 

Liep gisteren weer tegen een raar fenomeen aan in de financiering van de zorg. Heb voor de eerste dagen medicijnen meegekregen, maar ook nog voor daarna een recept voor Tamiflu (tegen de griep). Los van de vraag of Tamiflu effectief is, daar zetten nl. velen hun vraagtekens bij, blijkt dat dit middel niet vergoed wordt in de ziektekostenverzekering. Kost ca 80 euro. De arts in het ziekenhuis schrijft het voor, dus die zal er wel voordeel in zien. Stel dat het werkt en patiĆ«nten willen de 80 euro niet betalen, dan slikken ze het middel niet en lopen weer het risico op een ziekenhuisopname omdat de griep terug komt, of ernstiger wordt. Kost toch ietsje meer! 
Voor alle duidelijkheid, mij hoor je niet klagen over het gezondheidssysteem in Nederland. Sommige dingen vallen alleen op. 
O, ja. Zoals ik al eens heb geschreven komen alle uitslagen in het Umcu nu direct beschikbaar op het portal. Afgelopen dagen is mijn bloed regelmatig geprikt. Denk niet dat de artsen zich realiseren dat ik de uitslagen al heb opgezocht (toch niets te doen) op het moment dat ze mij die komen vertellen. 
Vanavond is er een sponsordiner ten bate van Alpe d'HuZes, medegeorganiseerd door mijn vriend Gert van Eck. Hij spant zich met een groep vrienden in in om geld op te halen voor kankeronderzoek. Omdat ik nog te zwak ben om deel te nemen, gaat Marjolein vanavond met onze dochter Karin erheen. Gert, nogmaals dank voor je inspanningen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten