donderdag 1 december 2011

Naar de kaakchirurg ter controle. Griepprik.

Vorige week zoals geschreven voor controle bij de tandarts geweest. Gaatje laten vullen. Juist als ik zonder weerstand in het ziekenhuis lig is de kans aanzienlijk dat een sluimerende ontsteking de kop opsteekt. Van belang dus dat we dat even controleren. Voor de zekerheid wil mijn tandarts een totaal foto laten maken van mijn gebit. Er hangt nogal wat vanaf en ze vraagt of de hematoloog uit het UMCU me niet intern door kan verwijzen naar de kaakchirurg die de apparatuur bezit om in een keer een overzichtsfoto van mijn gebit te maken.
Vanmorgen om 8:30 afspraak in het UMCU. Dat is wel heel vroeg en wijkt wel behoorlijk af van mijn nieuwe ochtendritme  ;-) Ondanks een groot verkeersinfarct rondom Utrecht door matrixborden die op rood bleven staan, arriveren we op tijd bij de poli mondheelkunde. Daar komen we een speler van mijn voetbalelftal tegen die in het UMCU werkt en kletsen even bij. Ik word gehaald voor de foto, die snel is gemaakt.  Een arts neemt alle tijd om uit te leggen wat er op de foto is te zien. Heel veel wit (blijken kronen en bruggen te zijn, jaja, in het verleden behoorlijk geïnvesteerd). Vervolgens kijkt hij nog even mijn tanden en kiezen na, en is gelukkig zijn oordeel dat het er allemaal goed uit ziet en samen (!) besluiten we dat er geen maatregelen nodig zijn. Wat me ook nu echt weer opvalt is de deskundigheid, betrokkenheid en de vriendelijkheid waarmee hij alles uitlegt. Er wordt de tijd genomen en hij weet hoe belangrijk dit onderzoek kan zijn voor het eindresultaat van de stamceltransplantatie.
Tevreden gaan we naar huis. Weer een stapje gezet in de goede richting.





Om 11 uur een afspraak bij de huisarts. Iedereen in het gezin moet een griepprik krijgen en Marjolein en ik bijten de spits af. Gelijk de mogelijkheid om even met de huisarts bij te praten over het komende traject wat ons te wachten staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten