maandag 12 december 2011

Rustig

Inmiddels hebben velen de weg naar dit blog gevonden en kijken er regelmatig op.

Zit nu in een rustige periode. De ene dag is beter dan de andere. Ik merk dat ik me erg rustig moet houden. Hooguit iets rustigs doen op 1 dagdeel. Hou ik me hier niet aan dan moet ik het daarna twee dagen bezuren en lig ik heeel veeel op de bank en in bed om weer bij te komen.
Vorige week woensdagavond ben ik even koffie gaan drinken met mijn tennisteam na hun training. Was weer gezellig, tjonge wat mis ik dat sporten. Vrijdag koffie visite gehad. Gezellig even bij gekletst met een van mijn vrienden. Zaterdagmiddag hoefde mijn eigen elftal niet te voetballen en ben ik met Marjolein een klein stukje gaan wandelen naar het voetbalveld en hebben we de tweede helft van de wedstrijd van het eerste elftal gekeken. Een hele wedstrijd langs de lijn hou ik niet meer vol. Het wordt langzaam aan toch minder....


Morgen even wat mappen afgeven op mijn werk in Leiden. Ben daar al een paar maanden niet meer geweest. Heb er wel zin in om er nog een keertje langs te gaan en even bij te kletsen. Vanavond vroeg naar bed, dan gaat het zeker lukken.

Vrijdag gelukkig een afspraak in het UMCU. Eerst weer bloed prikken om te kijken hoe snel de waardes zakken. Ben benieuwd. Krijg nu ook steeds vaker last van een opgeblazen gevoel en brandend maagzuur, waarschijnlijk is mijn milt behoorlijk groter geworden en drukt op mijn maag. Ben weer wat aangekomen en weeg nu ruim 83 kg.

Hopelijk is er nieuws over de planning van de transplantatie. Men is een donor aan het zoeken. Dit planningsproces is nog best complex omdat de donor de stamcellen moet geven op het moment dat ik al de chemo's en bestralingen achter de rug heb, en dus al 9-14 dagen in het ziekenhuis lig.
Regelmatig krijg ik vragen over de wijze waarop een stamceltransplantatie en wat er allemaal bij komt kijken. Op de site van het UMCG staat een hele informatieve pagina :

http://www.hematologiegroningen.nl/patienten/content/2SCT_allogeen.htm

Een oproep om donor te worden (jullie kennen het belang ervan, als die er niet gevonden zou worden ben ik binnen een jaartje zeker dood) staat hieronder :

http://www.hematologiegroningen.nl/patienten/docs/donorwerving.pdf

Het klinkt raar, maar wees er trots op dat je gezond bent en probeer, als het kan, een ander te helpen!

1 opmerking:

  1. Dag Dolf,

    Via een Sleutelnet-genoot ontving ik vandaag het adres van dit blog. Indrukwekkend om zo over je ziekteproces te lezen, wat het met je doet en wat je meemaakt. Fijn ook om op deze manier op de hoogte te blijven.

    Heel veel liefs,
    Suzanne van Roon

    BeantwoordenVerwijderen