vrijdag 16 september 2011

UItslag echo + vervolg


Vanmorgen op de bank gelegen en wat tv gekeken. Even bijtanken want ik ben best wel moe. Ga vroeg naar bed en wordt ook vroeg weer wakker. Slaap wel goed.
Vandaag bezoek aan de internist om de uitslag van de echo en het extra bloedonderzoek te bespreken. Het Hb is gelijk gebleven (5.4) en we denken dat dit een langdurig proces is geweest waarbij het Hb heel langzaam is afgenomen en mijn lichaam gewend is geworden aan deze lage waardes.
Er zijn geen anti-stoffen gevonden. Met andere woorden, het afbreken van mijn bloed wordt niet van buitenaf gedaan (infectie oid). Op de echo was een vergrote milt te zien. Kan haast niet anders als de rode bloedlichaampjes zo snel afbreken moeten ze ook het lichaam uit en dat doet de milt. (later blijkt dat de milt ook de functie van bloedaanmaak kan overnemen)
Besloten tot een CT scan van mijn volledige lichaam om de (lymfe)klieren en milt nader te kunnen bekijken (maandag 19-9). Vooraf contrastvloeistof innemen.  Uitslag bespreken woensdag 21-9 bij de internist.
Verder botpunctie op woensdag 21-9 om beenmerg te laten onderzoeken. Uitslag daarvan duurt een 7-10 dagen.
Vanavond even bij mijn tennisteam gaan kijken die de 1e wedstrijd van de najaarscompetitie moeten spelen. Balen dat ik niet mee kan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten