zaterdag 14 juni 2014

UMCU - Dag 24 op de Intensive Care


Nacht

Dolf was nog erg verward. Gelukkig wel slaapmedicatie gehad.
Bloedwaarden nog niet bekend.
Jammer genoeg wel weer verhoging (38,2 vannacht, vanochtend 37,8)

Cijfertjes

Metingen ok
Hart/bloeddruk/ademhaling/zuurstof gaan goed.
Bloed: rode 5,6, witte 7,6, bloedplaatjes 90!!

Temperatuur 37,6
De hematoloog stelt ons gerust over zijn temperatuur. In deze fase van een stamceltransplantatie treedt regelmatig koorts/verhoging op. De combinatie witte bloedlichaampjes (nu goed op niveau) en antibiotica bestrijdt de infectie gewoonlijk wel.

Delier

Dolf is extreem in de war  (hoort soldaten schieten, maakt zich zorgen over alles en iedereen, denkt dat meerdere familieleden overleden zijn, maar dat ik hem dat niet wil vertellen om hem te sparen). Heeft in zijn (bewegings-) onrust al 2x de sonde uit zijn neus getrokken.
Er is afgesproken, dat hij goede slaapmedicatie krijgt. De tijd kan maar beter wat sneller omgaan.

In zijn verwardheid weet Dolf heel goed, wie ik en de kinderen zijn. Als hij me ziet, wil hij dat ik hem direct mee naar huis neem. Als ik dan rustig uitleg, dat dat nu nog "iets" te vroeg is, dat hij ooit eerst nog naar de "gewone" verpleegafdeling gaat, kijkt hij me met een nietszeggende blik aan. Als ik hem beloof, dat ik hem zo snel mogelijk mee naar huis neem, dat het hoog-laag-bed al weer klaar staat, wordt hij iets rustiger.



En morgen is het vaderdag...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten