zaterdag 25 februari 2012

Terugblik

Persoonlijke noot van Marjolein:

De afgelopen 2 weken hebben we in een emotionele achtbaan gezeten. Het is afgrijselijk, wat Dolf (en ons) is overkomen.
Omdat ik Dolf beloofd had, zijn blog bij te houden, tijdens zijn opname voor de stamceltransplantatie, heb ik dit nu ook gedaan. De berichtgeving hebben we correct, maar zeker ook terughoudend gedaan. Geen al te ellendige details genoemd.

Sinds een paar dagen durf ik weer wat vertrouwen in de toekomst te hebben.
Veel kaarten, mailtjes en reacties op de blog ontvangen. Velen leven ook met ons gezin mee, bieden steun aan, vragen zich af hoe het gaat. Dat is fijn, dat waarderen we erg.

Op de vraag hoe het met het gezin gaat, geef ik alleen voor mijzelf antwoord.
Voor mij geldt: ik ben zoveel mogelijk in het UMCU, informeer familie en enkele anderen telefonisch, hou consequent het blog bij. Als ik in Linschoten ben, ben en blijf ik thuis. Daar houd ik me bezig met praktische zaken en het gezin. Ik reageer niet op mailtjes, neem bijna geen telefoon op, te tijdrovend. Ik ga ook bewust niet naar de dorpswinkel. Eén belangstellend, goedbedoeld gesprek kan ik nog net aan, daarna wordt het gegarandeerd emotioneel te moeilijk.

Gelukkig hebben we in de loop der jaren een sterk, sociaal netwerk opgebouwd.
Daar heb ik nu ook praktisch en emotioneel steun aan. Ik weet dat we bij heel veel mensen terecht kunnen.
Daar maak ik ook gebruik van (Bijv. mijn strijkgoed geef ik steeds bij een ander af).
Nogmaals allemaal bedankt.







7 opmerkingen:

  1. Gewoon even een dikke knuffel.

    Liefs van hedwig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We leven en lezen met jullie mee!!
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal!!!

    Groeten van Remon en Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn zo'n netwerk, dat heb je ook hard nodig!
    Wat hebben jullie het zwaar met zijn allen.
    Heel erg veel sterkte voor jullie allemaal!
    Wij duimen hard voor een zo goed mogelijke afloop!

    groetjes Lucy Barmentlo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi marjolijn,
    ik wilde jullie allemaal even sterkte wensen hopelijk is het allemaal snel achter de rug!
    groetjes Darryl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo allemaal,
    even weg geweest en al weer is er van alles (ten goede gelukkig) veranderd bij jullie. Fijn dat sommige dingen ineens sneller gebeuren dan verwacht. Zo zijn er natuurlijk ook weer dingen uitgesteld.
    Fijn om te lezen dat e.e.a. in de lift lijkt te zitten.
    Die achtbaan gaat nog wel even door vermoed ik, houd je vast en laat je meenemen! houd moed met elkaar en we blijven positieve gedachten uitstralen jullie kant op.
    sterkte!
    Ingeborg en de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie zijn kanjers!! Diep respect... Leef met jullie mee! Heel veel sterkte en duim voor een goed herstel.

    Groetjes, Anne Marie

    BeantwoordenVerwijderen