dinsdag 14 februari 2012

Vervolg Bacteriële infectie 2

Dolf heeft een goede nacht gehad. Hij ligt voorlopig nog op de IC. Aanvankelijk was zijn pols onregelmatig, wat niet goed was om zijn bloeddruk op peil te houden. Met medicijnen kwam dit weer goed.

De dosering van de morfine is iets naar beneden gebracht zodat zijn darmen weer opstarten. Toch blijft hij met deze dosering nog in een pijnloze roes. Hij is dus niet aanspreekbaar.

De wond wordt voortdurend in de gaten gehouden. Deze bacterie zou zich acuut weer kunnen laten gelden, vandaar deze waakzaamheid. Voor gezonde mensen is deze bacterie overigens niet gevaarlijk. Ook de penicilline doet nu zijn werk. Uiteindelijk zal een huidtransplantatie met huid van hemzelf de wond moeten gaan bedekken. Voorlopig worden andere behandelingen opgeschort.

2 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat hij de nacht redelijk is doorgekomen. Ik ken de mensen van de Ic daar en gelukkig zijn t allemaal schatten en goed in wat ze doen.
    Marjolein ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen meis. Sorry dat ik Kaatje niet naar je toen heb kunnen brengen maar ik moest zelf vanmorgen naar t ziekenhuis voor die echo anders had ik wel afgebeld, dat weet je.
    Ik heb haar al een berichtje gestuurd. Sterkte vandaag voor allemaal.
    O en als Anita even naar huis wil....ben er zo hé.
    Dikke knuffel voor jullie allemaal en geef er heel voorzichtig ook 1 aan Dolf, zeg maar dat ik aan hem denk.
    Vergeet niet dat hij misschien best wel wat meekrijgt van wat er om zich heen gebeurt.
    Liefs van Hedwig, Bas en Tammie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dolf, Marjolein en rest van familie,

    Met verbijstering heb ik de verslagen gelezen.
    Ik wens jullie allemaal veel kracht en sterkte in deze moeilijke tijd.

    Hartelijke groet,

    Irma van Dam

    BeantwoordenVerwijderen