donderdag 15 mei 2014

Persoonlijke noot van Dolf!

 Door Dolf zelf geschreven op de ochtend van dag " 0 ", de dag van de stamceltransplantatie.


Voor de verandering even een stukje van mijn hand. Vandaag is de grote dag. Na 2,5 jaar ziek zijn, krijg ik nu nieuwe stamcellen. We hebben veel meegemaakt. Denk aan de bacteriƫle infectie ruim 2 jaar geleden, een dag voor ik de stamceltransplantatie zou krijgen. 7 weken ziekenhuis waarvan 2 op de IC in coma. Maar ook de overgang naar acute leukemie vorige maand. Heftige dingen voor mij, maar ook voor mijn familie en omgeving.

Myelofibrose is een progressieve ziekte en ik ben dan ook heel blij dat ik met deze stamceltransplantatie een nieuwe kans krijg. Ongelooflijk complex hoe de transplantatieschema's in elkaar zitten om de transplantatie te laten slagen. De afgelopen 10 dagen veel, heel veel troep binnengekregen om mijn oude beenmerg te slopen. Dat is gelukt.

Nu is het zover. Mijn eigen stamcellen zijn dood en vandaag krijg ik nieuwe.
Zomaar ergens in de wereld is iemand die stamcellen heeft gedoneerd en die mij dus op die manier een nieuw leven schenkt...

Om 14:15 is het zover. Een nieuwe verjaardag en Marjolein en de kinderen zijn erbij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten